דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדר בבית - 10 טיפים 

מאת    [ 02/12/2009 ]

מילים במאמר: 691   [ נצפה 4844 פעמים ]

בין אם אתם אחרי מעבר דירה, לקראת פסח, או שפשוט סוף סוף החלטתם שהגיע הזמן לקצת סדר בבית, קיבלתם החלטה מבורכת!סביבת חיים מסודרת ומאורגנת משפיעה באופן משמעותי על ה"הסדר הפנימי" בתוכנו, על ההתנהלות היומיומית שלנו ועל שלוות נפשינו. סדר בבית עוזר לנו לגלות ולכן גם להשתמש בחפצים והפריטים המקיפים אותנו, לגלות מה מיותר לנו ולפנות לעצמינו מקום להצטייד ולהתחדש במה שנחוץ לנו.

אז הנה לפניכם עשרה טיפים שיעשו לכם סדר בבית ותיראו, שגם בראש...

1 -  הסוד הוא במיון – השלב הראשון בכל סידור מחדש של הבית הוא במיון נכון ויעיל של החפצים. מיינו את תכולת הבית שלכם לפי חדרים, ונצלו את ההזדמנות להיפטר מדברים ישנים, בלויים ולא רצויים. חלקם מקומם לבטח בפח האשפה הקרוב כבר מזמן, ואחרים שלא טובים לכם, בוודאי יתקבלו בברכה אצל נזקקים ועמותות למיניהן.

 

2 – חיסכון במקום – לא תאמינו איזה פטנטים יש היום לארגון וסידור הבית. לכל חפץ שעליו תחלמו יש כיום בכל חנות המכבדת עצמה אביזרים שונים לאחסון, מבגדים דרך נעליים, עניבות ועד הסירים במטבח והספרים בסלון – לכל פריט שתרצו יש פתרון אחסון חסכוני, נוח וגם מעוצב ואסטטי להפליא.  

 

3 – אמנות סידור המטבח – תשקיעו פעם אחת בסידור הבית נכון ובכללו המטבח ולא תצטרכו לחפש יותר דברים במשך דקות ארוכות. צלחות במתקנים על פי גודלן, סירים בצד אחד והמכסים שלהם בסלסלה בצד השני, תבלינים בבקבוקים בלבד (לא בשקיות), קופסאות שימורים על פי גודל ו"משפחה" (פסטות בצד אחד, דברים מתוקים בצד השני וכ"ד ), סכום במגירה ובתוכה מחלק מפלסטיק – כל דבר יהיה מסודר במקומו ויחסוך לכם מקום.

4 – ארונות מעוצבים ולא מפלט לבלגאן – מכירים את האנשים שמאמינים באמרה שמה שלא רואים לא מרגישים? ניסיתם פעם לפתוח ארון בחדר השינה שלהם שנראה לכאורה מסודר ואז "חטפתם" על הראש ערימה של בגדים? ארונות לא נועדו להסתיר מהעין בלגאן אלא לאפשר לנו גישה נוחה לבגדים ובעיקר לבוש  של בגדים לא מקומטים ומלוכלכים. כמו בסידור המטבח, גם לארונות יש היום פתרונות אחסון אין סופיים לאחסון הכול בארגזי פלסטיק, מדפים עם גלגלים, קולבים תואמים – מה שתרצו!

5 – חדר פנוי  - עברתם לדירה גדולה יותר? ילד עזב את הבית? המקום שהתפנה לא התפנה כדי שתוכלו להגדיל את אי הסדר ששלט שם גם לפני כן אלא דווקא בא להקל על מצוקת המקום שאולי קיימת ולתת לכם מרווח משחק גדול יותר. על תהפכו חדר פנוי למחסן אלא תהיו יצירתיים ונצלו את החלל החדש לפונקציות שלא היו קיימות קודם כמו חדר כושר ביתי ומאובזר, חדר קריאה והתרגעות, חדר טלוויזיה ומוזיקה וכ"ד.

6 – סדר בניירת – סידור בית מחדש היא הזדמנות מצוינת לעשות סדר גם בניירת המצטברת אצל כל אחד מאתנו. כמה פעמים פספסתם תאריך תשלום של חשבון כי דף החשבון הלך לאיבוד בערימת הניירת הענקית שעל השולחן במטבח? בסידור הבית מחדש הקדישו זמן לשבת על ניירת ישנה, להעיף דברים לא נחוצים או לתייק ישנים בצורה מסודרת, ונסו לנצל את הסדר החדש לתיוק מסודר ומיידי של ניירת חדשה בעתיד.            

7 – סידור הספרים – אם אתם מסדרים לראשונה ספרים או עושים סדר מחדש במסגרת סידור הבית, כדאי בכל מקרה לרוקן את המדפים ולנקות אבק. ספרים גדולים וכבדים כדאי לשים במדפים התחתונים וקלים וקטנים בעליונים.  השאירו בין הספרים תמיד מקום למשהו דקורטיבי כמו תמונה משפחתית או אגרטל. רק אחרי שחילקתם לגדלים נסו גם לסדר על פי תחומי עניין אם זה חשוב לכם.    

8 – סידור הכניסה לבית – בתהליך סידור הבית בדרך כלל לא מקדישים לכניסה לבית זמן, אבל היא מסמלת יותר מכל את הראייה שלנו כלפי אנשים אחרים. כמו שהמראה החיצוני שלנו הוא הרושם הראשוני שמקבלים אנשים אחרים עלינו, כך הכניסה היא הרושם הראשוני כלפי האורחים. עצבו וסדרו את הכניסה באופן מזמין, לא צפוף ואסטטי כולל שלט יפה ומעוצב על הדלת עם השם שלנו ומשפחתנו – פרט קטן גדול!

9 – עשו זאת ביחד -  אם אתם שונאים לסדר ולארגן, עשו זאת יחד עם מישהו שכיף לכם לבלות עמו זמן והפכו את זה לחוויה חברותית. שימו מוזיקה ברקע, חלקו את המשימות ביניכם, ותגלו שהשד לא נורא כל כך!

10 - הסדר יפה  לנפש - אם יש בכם צד רוחני, תוכלו להסתכל על הסידור מחדש של הבית כעל התנקות או הזדמנות להעלות זיכרונות (בטוח תמצאו דברים ששכחתם שיש לכם ) וגם אולי להיפרד מזיכרונות פחות נעימים שגם הם יעלו במהלך הנבירה בחפצים נשכחים. אומרים שסדר בבית הוא סדר בראש – אז לא יזיק לנסות!

חברת "סידורים" עושה לכם סדר בבתים וסדר בחיים. "סידורים", בהנהלת שרית גושן-פנטי, מספקת מגוון שירותי סידור וארגון הבית והמשרד:


- שירות מלא למעבר דירה הכולל אריזה, הובלה, פריקה וסידור.


- שירות סידור הבית - מיון חפצים, סידור ארונות חכם, מטבחים ומחסנים. הקניית תשתית לסדר וארגון.


- סיוע וליווי מעבר לדיור מוגן


- מחלקת עסקים לסידור משרדים, מעבר משרד, הדרכות והרצאות לעובדים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב